Monday, June 2, 2014

luahan




Wahai hati yang memberontak.
Dek pengaruh yang tidak sihat
Aku mungkin mangsanya
Kita tak layak
Untuk sakitkan hati mereka
Yang bergelar ibu dan bapa

wahai manusia,
Kau tak pernah di tangan ketika kecil,
Tapi aku lalui semua itu,
Kau tak mahu belajar kuat,
Aku buat semua itu,

Tolong!
Tolong fikir panjang,
Fikir masa depan,
Kelak pabila sudah terlambat,
Tiada apa yang boleh di ubah.

Aku tak tahu apa kemahuanmu,
Apa motif kau memberontak sebegini,
Aku tertekan,
Aku cuma rindukan kebahagian yang dahulu,

Walaupun kau dimanja,
Aku hanya bersungut sendiri
Aku hanya berdiam diri,
Aku terima habuan aku,
Hanya setelah aku capai kecermelangan,
Kecemerelangan yang ibu bapa aku inginkan
Mengapa kau sakit hati?

Hanya itu aku mampu untuk bahagiakan mereka,
Hanya mereka aku ada dalam hidup,
Aku tak pernah tergamak nak lakukan,
Apa yang telah kau lakukan pada mereka.

Mengapa tidak kau berusaha keras untuk capai matlamat kau,
Dalam kehidupan bukan hanya keindahan semata
Aku punya waktu sulit aku.
Tapi kau,
Kau hanya cipta masalah
Cari masalah
Tidak kenal erti usaha
Apa kau akan jadi kelak.



0 comments:


ShoutMix chat widget